Straalbezopen

Stukkie lezen?

De toeslag op loon voor avond- of weekendwerk moet volledig worden geschrapt. Het is helemaal uit de tijd. We leven niet meer in 1960. Niet meer in de tijd van de Flintstones.

Met verbazing las ik afgelopen week dit plan van MKB-voorzitter Michaël van Straalen. Met een kantoorbaan tussen acht en vijf krijg ik zelf geen onregelmatigheidstoeslag, maar ik dacht aan mijn vader die tientallen jaren in ploegendiensten heeft gewerkt. Aan mijn moeder die in de ouderenzorg werkt en ook tijdens Kerst gewoon rimpelige billen moet wassen. Aan een vriendin van me die ’s nachts in het ziekenhuis zwangere vrouwen helpt als ik lekker lig te slapen.

Van Straalen wil het extra loon bij bijzondere werktijden schrappen omdat ‘de economie flexibel is en al lang niet meer gebonden aan tijden van 9 tot 6’. Wat het MKB-meneertje voor het gemak even vergeet, is dat onregelmatig werken een aanslag…

View original post 250 woorden meer

Geef een reactie

