Scampi’s in lookboter

 
S.O.S. Piet

SOS Piet
Scampi’s in lookboter

500 gr scampi’s
5 teentjes look
Citroen
150gr boter
Peterselie
PH Lookkruiden

Bereiding:
– Doe boter in de pan en zet op een middelmatig vuur.
– Pel de scampi’s en haal het darmkanaal eruit.
– Wanneer de boter schuimt leg de scampi’s in de pan.
– Bak gedurende 3-4 minuten op een matig vuur.
– Voeg de look toe en ook de PH Lookkruiden.
– Blus met een beetje citroensap en overstrooi met peterselie.
Tips
1. Een goede pan op een matig vuur
2. Start met schuimende boter
3. Eerst de scampi’s en dan de look

2 reacties op “Scampi’s in lookboter

  1. ej ik ben stephanie en ik studeer voor restaurant houder op syntra
    en ik heb dit gerechtje ook geleert en ik moet zegge dat het
    ook kei lekker is
    uit allee scampi gerecheten vin ik persoonlijk deze het lekkerst
    vele groeten stephanie

  2. Nikita En Ellen schreef:

    Ik heb dit recept gebruikt voor een taak in de klas met een klasgenoot.
    Wij hebben er super goede punten voor gehaald,
    En eigelijk was het niet zo’n moeilijk recept !

    Danku Piet.

Geef een reactie

