Toiletbezoekje

Osje no ’t vertrek goat, moeje ip ’t volgende letn
Ist vor e kart of vor e neure,
Doet oltied de grendel ip de deure,
Broek omleeghe, of je rok omooghe,
Azoo bluft de bril oltied droge,
Ist voer e pisje of voe te kakn,
’t is in de pot dat ’t moe zakn,
En ejje nie vele gin tied,
Ziet daje ’t papier der nie nefferst smiet,
En pakjet’t latste blatje,
Peist ook op een ander z’n gatje,
Hier moeje nie lezen of de tied rekn,
Moar osghe vors goat an de sjasse trekn,
En otter e bitje an de pot bluft plakn,
Meug je grust de bustel pakn,
Zieje kleiren in orde en perfect,
Osje ut thuuzetje vertrekt,
Vo daje vors goat, gepist of gescheetn,
Je nanden waschen, nie vergeetn,
Oje gieder dus peist op ol die andre wenschen,
Zieje gieder ook propere menschen!!

8 reacties op “Toiletbezoekje

  1. Luc schreef:

    Ik wist niet dat je poëtische kwaliteiten of interesses had. 😉

    Hun fietsen lagen in het gras
    en de ijzeren stangen omhelsden elkaar.
    Tien meter verder lag het jonge paar.
    Een politieman kwam en keek ernaar.
    Maar hij liet ze.
    Hij dacht:
    Dat zijn zeker die twee van die fietsen.

    Van dezelfde dichter:

    Je hebt iemand nodig,
    stil en oprecht,
    die, als het er op aan komt,
    voor je bidt of voor je vecht.
    Pas als je iemand hebt,
    die met je lacht en je grient,
    dan pas kun je zeggen:
    ‘k Heb een vriend.

    Toon Hermans

  2. saar schreef:

    handig al die gedichte voor sgol mr van deze snap ik niets

  3. Estelle koreman schreef:

    DIT IS PAS EEN GEDICHT VRIEND (A)

    een mens zonder liefde
    is een mens zonder hart
    een mens zonder vrienden
    is een mens zonder smart
    een mens zonder pijn
    is een mens zonder gevoel
    een mens zonder ‘iets’
    is een mens zonder doel (L)

    Geotjes&Kusjes Estelle Koreman (A)

  4. Estelle koreman schreef:

    jouw besluit zal ik accepteren
    met al mijn verdriet & pijn
    ermee leven zal ik moeten leren,
    alleen te zijn,
    maar dat wilde jij ! (N)

  5. Estelle koreman schreef:

    Je weet pas wat hij bedoelt als hij het zegt (A) =$!

  6. Estelle koreman schreef:

    ik mis de tydne van vroeger
    die leuke tyden
    ik mis de tyden van jou en mij
    de tyden van ons alle bij
    jij boos, wilt het niet goedmaken
    WAT GEBEURT ER NU MET MIJ? =S

  7. estelle koreman schreef:

    leer van de fouten die je destyds hebt gemaakt want de tyd trg draaien gaat niet (W)

  8. Drollatjaaaaaaaa schreef:

    ZULLEN WE FF ?

Geef een reactie

